maandag 5 januari 2015

Hoe krijg ik die touwen in de boom?

In mijn eerste ontwerp dacht ik dat het makkelijk zou zijn om met een handdoek (als katapult) een gewicht met een touwtje er rond in de boom te slingeren. Maar ik ben dat gaan testen en blijkbaar is dit niet zo'n goed idee.
Je hebt bijna geen controle naar waar het gewicht zal vliegen, het is moeilijk om hoog genoeg het gewicht te katapulteren,... 

Dus ik ben van deze gedachte afgestapt en heb dan gewoon maar een katapult gemaakt. 


voor deze schommel kan je natuurlijk eender welke katapult gebruiken. 

Om dus een touw in de boom te krijgen zal ik een gewichtje afvuren, dit zal een bout zijn, met een touwtje daar rond. Het dun touwtje maak je vast aan het dikke schommeltouw. 

Hoe hang ik de schommel nu in de boom? 




Stap 1: je vuurt de bout met het touwtje aan over de tak. 
Stap 2: je trekt het touw aan tot je het dikke schommeltouw vast hebt. 
Stap 3: je hangt de schommel al aan een kant vast. (nu ga je terug naar stap 1 voor het andere touw)
Stap 4: zit op de schommel 


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten